نوبتی

یه روز داخل مترو صندلیم رو به یک پیرمرد نورانی دادم

در حقم دعا کرد و گفت
 
جوان دعا میکنم پیر شی اما هیچ وقت نوبتی نشی
 
سوال کردم حاجی نوبتی دیگه چیه ؟
 
گفت فردا که از کار افتاده شدی و قدرت انجام کارهای عادی
 
روزانت رو نداشتی ، بین بچه هات به خاطر نگهداریت دعوا نشه
 
که امروز نوبت من نیست و نوبت تو هست.
 
از خداوند درخواست دارم که به تمامی ما انسانها
 
عمر با عزت عطا کند

و هیچ کدوم ما هیچ وقت نوبتی و محتاج نشیم.

و اگر محتاج شدیم فقط محتاج خودش باشیم

فرصت

از فرصت ها برای کار استفاده کنیم ؛زیرا کار،بهای موفقیت است.

 از فرصت ها برای تفکر استفاده کنیم ؛زیرا تفکر، سرچشمه قدرت است.

از فرصت ها برای تفریح استفاده کنیم ؛زیرا تفریح، راز جوانی جاودانه است.       

از فرصت ها برای مطالعه استفاده کنیم ؛زیرا مطالعه، منبع عقل و دانش است.

   از فرصت ها برای دوستی استفاده کنیم ؛زیرا دوستی، جاده ی خوشبختی است.

از فرصت ها برای عشق استفاده کنیم ؛زیرا عشق، لذت زندگی است.

 

از فرصت ها برای خنده استفاده کنیم ؛زیرا خنده،موسیقی و آهنگ روح است.

سخنان آموزنده

مادامى که سيب با چوب باريکش به درخت متصل است
همه عوامل در جهت رشدش در تلاشند,
باد باعث طراوتش ميشود
آب باعث رشدش ميشود
و آفتاب پختگي و کمال ميبخشد
اما
به محض منقطع شدن از درخت
و جدايى از "اصل",
آب باعث گنديدگي
باد باعث پلاسيدگي
و آفتاب باعث پوسيدگي
و ازبين رفتن طراوتش ميشود
مراقب "اصالتمان" باشيم

که
انسانيتمان از بين نرود❤️❤️

تمرین های مربوط به ضرب کسرها ریاضی کلاس پنجم

تمرین های مربوط به ضرب کسرها ریاضی کلاس پنجم 

 

مژده ی مهر

پاورپوینت آموزش وضو+پاورپوینت آموزش تیمم

 

پاورپوینت آموزش وضو  

http://s5.picofile.com/file/8103065276/l.jpg

پاورپوینت آموزش تیمم

 

 

http://s5.picofile.com/file/8103065276/l.jpg

 

حسن عیاشی

گامهای تکنیکی در جهت رفع و کاهش مشکلات نوشتاری

گامهای تکنیکی در جهت رفع و کاهش مشکلات نوشتاری

 

 

1-   اولین گام، بررسی وضعیت بینایی دانش آموز است. در صورت عدم مشکل جدی در چشمها، ادراک بینایی نیز نقش مهمی را در یادگیری خواندن و نوشتن دارد. تعدادی از دانش آموزان در تمریناتی که مربوط به این فرآیند است با مشکل رو به رو هستند. به عنوان مثال دانش آموز نمی تواند بین کلماتی مانند حوادث، حوادس، هوادس و... تفاوت بگذارد.

2-   بررسی وضعیت اندام گفتاری دانش آموز نیز در این دسته از کودکان ضروری است. از عوامل دیگری که باعث غلطهای املایی می شود اختلال تلفظ است. به عنوان مثال، دانش آموزی که زیپ را دیپ تلفظ می کند در املا نیز همین طور عمل می نماید. بنابراین این کودکان باید به گفتار درمان مراجعه نمایند.

3-   ارزیابی مهارتهای حرکتی ظریف دانش آموز نیز باید مد نظر باشد، زیرا در بعضی از مواقع بر اثر شیوه نوشتن نامناسب، غلطهای املایی زیاد می شود، در نتیجه باید طرز صحیح قرار گرفتن مداد بین انگشتان، وضعیت نشستن و قرار گرفتن کاغذ مقابل دانش آموز، به او آموخته شود. در این زمینه تمرینات مربوط به هماهنگی چشم و دست  کمک زیادی به رفع این مشکل می کند.

4-   بررسی حافظه بینایی دانش آموز نیز از اهمیت لازم برخوردار است. یکی از علل اصلی ناتوانی در املای صحیح کلمات با حروف همصدا مربوط به ضعف در حافظه بینایی دانش آموز است. اکثر این کودکان نمی توانند آنچه را که از تک تک حروف یا ترتیب توالی آنها از طریق دیدن به خاطر سپرده اند حفظ کنند.

5-   تعدادی از کودکان نیز در پیوند دادن صدا و نماد نوشتاری دارای مشکل هستند و نمی توانند صداهایی را که می شنوند به نماد مناسب آن تبدیل نمایند که علت آن  گاهی ناشی از ضعف در حافظه شنیداری و تشخیص و تمیز شنیداری می باشد.

 

باتشکراز:روانشناسی دانش آموز

http://koodakanebartar.blogfa.com

12آذر، روز جهانی معلولان گرامی باد

آذر، روز جهانی معلولان گرامی باد

 

بابال شکسته  پر کشیدن هنر ماست!

 

شعار روز جهانی معلولین : دسترسی و توانمندی سازی برای هر كس با هر توانایی